En vecka och en söndag

Nu som sagt ska jag snart fara tillbaka till Ume.. Men jag tänkte skriva lite här först innan jag drar.
Jag har ju nästan en hel vecka att berätta om egentligen. Men de har inte varit så himelens mycket nytt som hänt.
Jag har ju tidigare nämnt att vi varit lite dömmande mot klassen, Och nu har jag kommit en tjej ganska nära. Linn heter hon,. Hon är nästa lika virri som jag. Då vi helt plötsligt kom på att vi skulle utforska källaren, och kom ut i ett garage och sen upp i ett litet bortglömt rum med en spiraltrappa, den ledde ingen vidare långt och sen efter ett tag kom vi upp på baksidan av allrummet i F-korridoren. Det var riktigt kusligt faktiskt.
Linns rubrik vart att källaren var precis som filmen  1408! De stämmde ganska bra faktiskt .När vi då hade sista lektionen på fredagen, livsmedels hygien. Så somnade hon.
Jag vet inte om jag kanske har nämnt förut hur snäll klass vi är ?
På varje lektion sitter vi tysta som möss. vi svarar inte ens om läraren ställer en fråga till hela klassen. Det är lite skrämmande faktiskt, med tanke på hur pratig jag alltid har varit. Alltingen är de så att allt är  nytt och lite spänt som man håller tillbaka? Eller så kanske jag har mognat till lite =) Fast saken är ju de att de faktiskt inte är så himla spänt längre.. Ganska soft ändå .
Våran engelska lärare heter ElinSofia och är hur söt som helst! Hon är nog lite av mina favorit lärare. Hon pratar engelska hela tiden och är alltid pigg och glad. Hon berättade att i england kan man inte säga ElinSofia utan där kallas hon för Ellie  Eller Elle. Hon berättade ganska bra mycket om sig själv samtidigt som hon blandade in oss vilket var ganska roligt =)
Imorgon får vi våra bärbara datorer ! Känns ganska roligt faktiskt så nu ska jag beställa bärbart internet att ha i lägenheten :D


 
Jag har ju som sagt varit i Vindeln nu över helgen för att ta hand om hästen. Och av någon anledning känns det helt jätte konstigt att vara här. jag vart tvär deprimerad, och alla dåliga vanor kommer tillbaka och allt är så tungt.. Men varför? jag har inte varit så här innan?
Kan man säga att det finns någon som dålig energi över mig och hemma som inte finns i ume ? Eller sitter allting bara i huvet på mig? Jag kanske inbillar mig och förväntar mig de värsta efter att bara ha lämnat allt i en dålig situation?
Eller är de sant det som jag inbillar mig??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0