Söndag

Jag har typ inte bloggat på hela veckan. Och jag har en anledning. Jag har varit så trött att jag inte ens har orkat sitta vid datorn. Uner hela veckan har jag klivit upp klockan sex på morgonen för att göra mig färdig för jobbet klockan sju. Sen slutar jag klockan fyra på eftermiddagen, Och  jag är helt super duper trött.
Jag kände mig väldigt social då Mattias kom förbi en dag, jag sov när han kom ,haha.

Då var de fredag och jag hoppades att äntligen få sova och vila upp mig inför nästa vecka..  Men Icke.
Det var tävlig på lördagen klockan 9 gick första start. Och vi hade två timmars kör väg.. Med transport.
Det vart då till att kliva upp klockan fyra på morgonen och fara til stallet.
Jag kom hem vid sex heeelt slut körd, jag slog på autopiloten och gick och hämtade bomben ute i hagen för ett dressyrpass. Tur var så gick han jätte bra så jag slapp de svåra striderna med honom =)
Jag gick och la mig vid nio tiden den kvällen och somnade som en stock!



Efter den lilla insidenten i stöcke var jag ganska nervös inför den här tävlingen. Hoppträningen i Onsdags hade inte gått så bra alls.Sebbe hade vägrat och jag hade stukat mitt redan stukade finger igen. Lyckat.
På framhoppningen inför 80cm banan var Sebbe helt tokig. Han slängde ut vänstersidan så vi var nära på att missa hindret, Men istället slängde han sig över och vi gick näästan omkull några gånger.
Men när vi väl kom in på banan gick de jätte bra! Han tvekade inte en sekund och vi var de enda felfria unghäst ekipaget =) något ännu roligare var att vi bara hade vindelnbor på prispallen =)
Lottie vann
Mariell tvåa
Natali felfri unghäst
Toppen Toppen

När vi då skulle starta 90 cm banan var de en ny metod på gång. Vi tog Maktkamp inne på banan. På framhoppningen var han helt galen och stod och hoppade på stället och sparkade bakut och drog.
Inne på banan var det en högersväng till första hindret och han slängde ut vänsterbogen. Då var jag där med spöt och slog tillbaka den.. Vilket han inte ttyckte om. Han stannade och börja hoppa runt på stället och stegra och backa och tjosansa sare bara !  Tur att Mats fick en snygg bild när vi stegra lite grann =)
Men när vi väl kom igång vare bara att hålla i sig :D Han var huuur duktig som helst!
Vi slutade då på 16 fel varav 4 var ett nedslag och resten tidsfel :P
Men de gjorde inget , nu vet han att han inte kan göra så.
Jag är då himla nöjd!

Laghoppningen gick väl sisådär, i slutet hade vi två ekipage i omhoppningen, Marielle och Lottie. Marielle hade några nedslag och lottie hade mest otur av oss alla!
Efter fantastiska rundor den dagen gick hon Vackert runt omhoppningen. Och vägrade ut dig på sista hindret..
Det var så otur och himla bra kämpat! Jag tror Vindeln ligger på en femte plats just nu. Det finns inte stora chanser kvar nu men de är första året med lag så det är bara att hålla tummarna för nästa år .



I övriga fall har jag typ inte gjort något speciellt alls, har inte i stort sätt inte haft kontakt med omvärlden i huvetaget..
Nu har vi då ialla fall våran lägenhet!
Och packning och flytteri är igång ! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0