Torsdag

Snart är det helg , och tack gode gud för det. Jag är så trött på att jobba att det inte finns. Men som sagt så är de inte alls dåligt med betalt =)
Och vad gör man inte för pengarna?
När jag satt och ränsade dom dära äggen började jag tänka på hur det egentligen är att jobba. Jag tror jag fått en bra inblick i hur det är faktiskt. Och ska man inte ha den känslan som jag haft ska man verkligen hitta ett jobb man trivs med. Och tro mig, Jag vill varken höra ett kackel eller se en pensel längre...
Just den här dagen vart jag lämnad själv i 45 min innan stängdags, och jag bad verkligen om att inte en kund skulle komma, Och just som jag var mitt i en bön. hörde jag dörren öppnas. Och en tant kom in genom dörren för att köpa ägg, tur var så vart de jämt med pengar och lätt att växla. Sen kom haken. " hur länge håller sig äggen "
Hur fan ska jag veta det? Jag kände mig så dum som inte kunde svara, men om man har dom svalt så håll dom sig ju ett tag i alla fall ...


Efter lunchen skulle jag upp till vårdcentralen för att kolla upp fingret. Som fortfarande inte har blivit bra..
Jag fick börja med att vänta i ca 45 min innan sköterskan ropa in mig, hon kollade på fingret och bad min träffa en doktor... Alltså i Umeå. jag var då tvungen att fara till umeå, Och vad skulle jag göra när jag sitter i bilen på väg till umeå med nyckeln till hönshus och ingen som svarar i telefonen?
När jag väl kom till Citymottagningen tog det bara några minuter då jag vart skickad akut till röntgen så var de varken fraktur eller spricka...
Va fan har jag ont för då?

Jag kan inte mer än att klaga på sjukvården som är idag, inte nog med att dom är försenade men också att det ska bli så mycket besvär och inge respons. En 10 dagars Iprenbehandling borde räcka.. De sa läkarn
Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0