Det gör ont att landa på rumpan =)

Ja som sagt var de tävling idag. Jag ska nu bra och dåliga nyheter att berätta. Vi kanske Börjar med dom dåliga. Sen tar vi dom Jobbiga. Sen dom Dryga och Aah dom bra tar vi sist .

Dåliga nyheter
Jag hade då tagit mod till mig att hoppa en bana på 105cm. Och de hade ju varit bra om man änd tog sig över en bana på 95..
Sebbe gick verk´ligen jätte fint på framhoppningen. Tills jag skulle hoppa oxern. En oxer är som två hinder som sitter ihop så det blir ett långt. Bilden nedan är tagen sist vi tävlade i stöcke, det är en oxer jag och sebbe hoppar.







När jag styrde mot de hoppde han som en tok, det gick inte riktigt som planerat. Och jag skulle aldrig tagit om det, vilket jag gjorde iaf, för det var ju inte riktigt rätt. Óch drt kan jag lova att det inte var nästa gång heller.
Vi styrde mot hindret, vägrade men hoppade ändå, istället för att hoppa över det så hoppade vi rätt in i hinderstödet istället. Där efter vet jag inte riktigt vad som hände, men de jag uppfattade var att heeela hindret flög omkull, jag Låg på halsen och staketet närmade sig. Jackten på stigbygeln sviker och när stigblädret ramlar bort och alla mina chanser att komma upp i balans igen försvinner så sätter Sebbe dit mig. Två om inte tre bockningar och jag lyckas just så pass missa staketet, tur att jag landade hårt på vänster arselskinkan i brännäskorna och om jag slog i rakt på knät i hinderstödet eller staketet det vart ett mysterium. Jag kom också undan med en riktig stukning på fingret. Men de stoppade inte tävlingsdagen, när det väl var min tur var jag inne på banan och vägrade ut mig.
Självförtroendet hos min super ponny är nu borta.
börja om från noll igen.
Men jag får tacka honom för smärtorna, vi kommer tillbaka =)

Jobbiga nyheter
Det som var jobbigt med den här dagen var ju då att det var så himla varmt ! passar perfekt att bara rida i en T-shirt. Men icke, Lång tröjja och skyddsväst var en lag för alla under 18 år. Och jag hade ingen med mig pga värmen så jag fick låna en tjock munk jacka av Anna spencer. Värmen var olidlig!

En annan lite jobbig nyhet, lr nyhet och nyhet är att jag har ett blåmärke på arslet! =)

Drygigheter
Något drygt var att dagen aldrig tog slut. ca 10 timmars hästande =) men de hade sina bra stunder =)
Att jag var tvungen att stryka mig från 105 cm klassen var också ganska tråkigt, men de säger sig själv ganska bra.
Att Sebbe inte gick med på en 50 cm bana var också lite drygt, alltså har jag en jobbig hopplektion framför mig .

Bra nyheter!

Det som var bra med dagen var att jag och Bombastic som dom sa i stöcke tog oss igenom en 80 bana! Det är ganska högt för honom faktiskt då han inte är så stor . Vi fick tror jag två vägringar och några nedslag . Men när vi senare fick hoppa som ungponny med B ponnysarna gick han jäätte fint och vi var felfria och fick en unghäst rosett =)
Helt klart nöjd över hans insats idag =)

Lisa kom trea i Lätt:d med Dexter men tyvärr höll de sig inte i nästa klass.

Julia var den som flög av mest av alla på tävlingen men fick oturen i turen och vann två av sina fyra klasser med Little Magic boy. Pinglan skötte sig ju himla fint även fast hos bockade av henne.

Marielle vann en av sina klasser ! Grattias lill tjejen






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0