Natten Till Måndag

Förkylning här kommer jag . Natten var både lång och kylig.
klockan väldigt prick 00.00 fick vi flr oss att fara och bada. Mattias tog moppen med Isabell bakom sig och jag och Lukas på cykel. Tanken var att Mattias skulle lämna Isabell på Stranden och sen hämta mig och låta Lukas tolka efter moppen med cykeln,.  När jag och lukas hade tagit oss näästan halvvägs så ringde hans telefon och det var Isabell som berättade att dom hade fått bensinstopp.  Lyckat, saken var ju de att de var bara en liten bit kvar tills dom var framme,
Jag och Lukas cyklade då och mötte dom så mattias fick ta cykeln hem och hämta en bensin dunk . Jag , Lukas och Isabel började då styra moppen mot stranden.
Innan vårat egna lilla äventyr hade vi sett skräck film, och självklart var alla lite skrämda förutom mattias dåra.. han var lugn.
Och när vi då går längst en alldeles tyst ensam väg utan social kontakt så ser vi en mörk skepnad gå mot oss längst vägen.. Var det en , eller två?

Efter ett tag visade det sig att det var en gammal kompis till Mattias och Lukas som hade varit i Tavelsjö och hans moppe ville inte starta så han hade styrt den en bra bit..
Vi stod och pratade några minuter när Mattias kom tillbaka med bensin dunken,
Det vart då tankat och vi fortsatte den lilla korta biten som var kvar. Vi tog oss ett dopp och det var faktiskt riktigt skönt i vattnet,
vi började också diskutera vittra, vilket jag inte förstått. Hur många olika historier finns det inte om henne egentligen? Och alla som säger något påstår att just deras  verson är den rätta, frågan är väl kanske hur pass sant det är i huvutaget? :P
Enligt Lukas så är det bara några tjejer som dansar på dimman men att det bara är en massa fyllesvin som "sett" dom . Och enligt en annan kompis till Mig, så är det en tjej som har egna stigar ute i skogen, om man är man och av någon anledning befinner sig på en av hennes stigar samtdigt som hon är ute på sin "promenad" så blir han som förtrollad och följer henne till en strand där hennes hus ligger, när hon sen lurar ut han i vattnet och dränker honom.
Och varför hon gör det är för att hon själv vart dränkt av hennes man, om jag kom ihåg rätt.
Isabell tillade att hon är väldigt väldigt vacker, i ansiktet och en fantastisk kropp, men under hennes vita långa klänning är hon rutten och ihålig, Med en rävsvans.
Tänk så mycket man kan komma på om bara en liten historia, Eller bara en sak en sinnes sjuk gammal gubbe fått för  sig . haha
När vi väl hade tagit vårat dopp och var påväg hem vid ca 1.30 frös alla så vi tog oss en kopp varm choklad. Det var himla mysigt faktiskt.
Sen slog vi på en film och jag halvsomnade ..runt fyra tiden gick vi isäng, men när jag väl fick lägga mig i sängen kunde jag inte sova, så jag och Mattias gick upp och såg på Tv. när vi tillslut bestämde oss för att sova var klockan 5.
Stackars Lukas skulle upp och jobba klockan 6 på morgonen! Och Mattias skulle kliva upp och säga hej då ,men han missade honom.
själv sov jag som en stock, vaknade vid 12 tiden då Mattias väckte mig, men jag somnade om och drog mig till minst ett.

När jag och Mattias satt och åt frukost och hade nyss kommit förbi samtalsämnet " jag fattar inte att Isabell kan sova så länge" klockan var nämligen på väg mot 2 och hon sov fortfarande. när vi hörde ett Skrik som vi inte uppfattade.
Vi trodde att Isabell äntligen hade vaknat, men icke . när jag gick upp och kollade så sov hon fortfarande.  Hon hade skrikit något i sömnen , självklart började vi skratta =)
När vi då väckte henne vid 3 berättade hon att hon hade drömt en mardröm. Gulligt.

Nu är då klockan 19.05 och jag har inte gjort något mer vettigt än att kolla på tv och åkt buss,. Det ÖS regnar nämligen ute, heeela dagen har de vrääkt ner och jag väntar i stort sätt bara på att mamma ska komma och hämta mig, fick alldeles nyss ett Sms av hemme " framme kom ut" lovar jag att de står.
så då tog de här slut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0