Onsdag dag

Gud vilken vacker dag det är idag =) Jag är ju självklart bäst på att klaga, och självklart finns de alltid nått att klaga på. Det är näsan Jobbigt Varmt ! Har ganska nyss haft spelning på Almagården, och vi stod självklart i den stekande solen . Men de va roligt nog för att publiken var en aning torr men de kändes heelt okej =)

Jag har som inte haft något speciellt att skriva om de senaste dagarna . Även fast den senaste veckan  har varit en av dom mest aktivaste under hela sommeren. Eller de kanske är de att jag har så mkt roligt att göra att inga roliga tankar eller bara någon lust att skriva har kommmit upp ?
Tidigare var bloggen mitt beroende. Nog för att de faktiskt är skönt att bra sitta ner och skriva lite vad som helst ibland ..

Klockan är nu en minut över fyra. Om 74 minuter har jag nästa spelning. Det är nämligen två spelningar idag, och imorgon också tror jag. jag är inte säker. Vi har faktiskt fått ännu en till bokning på lördag. Så det blir till att jobba i helgen också. Och missa Åselemarknaden, jag som faktiskt hade sett fram emot att fara dit för en gångs skull.. Jag har som aldrig varit där, lr jo en gång tog mamma med mig dit när jag var liten. Men det måste ha varit ett himla bra tag sedan eftersom att jag inte kommer ihåg de.. Ajja jag fick inte fara dit förra året. och nu här jag får,, så hinner jag inte.Haha kan de blir bättre eller ? :P
Nu har jag huvudvärk för att jag inte har några glasögon på mig, och skärmen är på bordet och jag sitter bakåtlutande i Patriks soffa. Patrik och Rehn är och hämtar hans dator och sen ska dom hämta Viktor från jobbet. såå jag orkade inte följa med dom, så jag invarderade Patriks lägenhet istället... Slog på lite musik och slappade , haha



DUFFY .Hon är min nya kärlek alltså. Hon är himla sköön. Lixom, så modern och gammaldags en blandning som bara gör de jätte sköönt =) Hon slog då som sagt var igen med låten *Mercy" Men den (som alla andra bra hit låtar)  har blivit sönderspelad.Så en dag hjälpte jag Lottie att städa lägenheten och hon hade Guffys nya Cd. och Himla sköna låtar hon har, min stora favorit är  " Stepping stone " men andra himla sköna låtar är  "Distant Dreamer " Och,, Aah jag har inte utforskat henne så mky än :P haha 
En Annan låt som vi spelar på Sommarmusikanterma är "Hear you Me" jag kom då inte ihåg vad sångaren heter men låten är ruskigt skön.
Och "listen" med Room Eleven. Det är då lite sån hära musik man måste lyssna på när man känner för det. inte direkt när som helst.
Annars har vi Three days grace, säg någon låt som inte är bra som dom gjort? " Pain" " home"  Aah jag orkar inte rabbla upp alla, Dom är ruskigt bra helt enkelt "Animal I have Become" Ojjj så braaa.
medlemmarna i Three days grace är inte så överdrivet fula heller =)


Undra hur världen hade sett ut om inte musik fanns ?
Alltså det skulle vara så himla tråkigt att det inte är värt att leva, Jag kan då inte leva utan musik eller sång. Det går inte en dag utan att jag tar åtminstonde en ton eller två, om inte så drar jag i några strängar på gitarren, om jag inte slåt på Tv:n, MTV eller Ztv.  Om inte musiken på datorn.. Men det är ju musik på reklamer också , tänk om det inte var det, Då skulle ju verkligen folket hata reklam bokstavligt talat ..Tänk vad roligt att möjligtvis bara höra en röst  på Tv " Nya pepsodent tandkräm rekomenderas av din tandläkare" " köp kalles kaviar med Ost smak" " använd treo som lindrar snabbt" Ååå så tråkigt.
Det skulle nog ta slut på Livsglädje. Har du någon gång hört något som säger " Gud vad glad man blir av den här låten" JAa men tänk om du inte hört den låten , då kkanske du inte varit så glad!
Tur att den låten spelades dåra .


Kan man säga att Musik faktiskt också är ett Beroende? Om man inte hör musik eller skapar egen eller Jaa hör de helt enkelt, kanske man blir tokig. Eller Grinig kanske låter lite rimligare ?
Att alltid behöva ha något att göra kan de också räknas som ett beroende om man blir grinig och arg om man inte gör något ?  Alltså Om jag inte har någonting att göra ALLS under några minuter , då kan jag bli så fruktansvärt irreterad och arg och grinig att inte ens min kära mor vill prata med mig längre, ? Är jag då beroende av att ha något att göra? Men om hon säger saker jag kan göra så vill jag inte göra de ändå. Haha Men Aah de brukar ju vara en sån hära " städa rummeet"  " du kan dammtorka" " spela dator" DET finns INGET att spela på datorn den är värdelös och seeeg som fan och jag har redan sutti vid datorn så jag har redan gjort allt som är nödvändigt att göra. Det brukar ju vara ett himla roligt svar att få .
Är de ett beroende eller kanske bara en dålig livs stil ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0