Söndag som Söndag

en vanlig söndag dag. Sovit.. Vaknat.Sovit och vaknat sen en gång till. Stallet och sen kom Anders förbi och vi spela och hade riktigt intressanta samtal. Det var himla trevligt faktiskt.
Anders är en riktigt bra människa. Han är tevlig,prat glad och intresserad.Han är en riktig klippa, Jag menar. Han säger vad han tycker, han är ärlig och förnuftig utan att vara elak och han vill verkligen folkets bästa, utan att lägga sig i eller ta vatten över huvet. Han har bra teorier om hur världen ser ut bakom allt de fina och han vågar verkligen se sanningen i vitögat.
Han har tokiga skämt och får alla att skratta. Vare sig han vill eller inte. I de svåra stunderna så lyssna han och har alltid kommentarer.
Han är en vän.



Tänk om du skulle ta dig tid att fara ut och hälsa på alla dina vänner och folk du träffat genom livet. Det skulle ju ta hur lång tid som helst, Men gud så trevligt. Att återförenas med en dagiskompis och se hur hon/han blivit som människa och hur livet sett ut. Hur den personen lever nu och vad den tänkt sig.
Man skulle ha så väldigt mkt att prata om.
Eller bara komma tillbaka till en gammal bästis och hitta igen det man en gång hade, roligt, hemlisar,skit snack.
Jag och anders satt faktiskt och pratade om det idag. Och när jag satte mig vid datorn och loggade in på Msn så tog en vän kontakt med mig från den tiden då jag bodde i Hissjö.
Saken var den att han inte kom ihåg mig. Och efter en beskrivning eller två så visste han vem jag var=)
Nog för att jag har sett han på stan någon gång men jag tror inte jag har pratat med han på minst två år i alla fall .
Det vart då inte så mycket sagt.. Men de var en ganska rolig tanke bakom det hela ändå..


Imorgon börja jag jobba på Sommarmusikanterna =) det känns faktiskt lite roligare än att rensa ägg..
Saken här var ju då att jag har tid hos läkaren imorgon också, måste alltså ta ledigt några timmar.. Det känndes då inte så possitivt första Dagen.. Men läkaren är läkaren. Skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0