00.17

Just nu sitter jag och halvsover framför datorn i piamasbyxor och ett linne. Det kändes väldigt slappt. Tv:n är på och någon konstig film som jag verkligen inte bryr mig om visas, tror det är en boxningsmatch just nu .
Sitter på Msn och pratar med människor , nu drar en av dom..
Jag har nästan blivit beroende av min dator. Nu sitter jag vid datorn minst en gång per dag. Och då varierar tim talet
ganska ordentligt. förut var jag aldrig vid datorn nästan, mest bara under skolarbeten.
Men små saker i livet gör stora förändringar, det är ganska konstigt.

Det känns som att jag har en helt annan uppfattning och annat tänk än tidigare. Som mitt val av gymnasielinje, Det låter inte som jag att välja att gå Livsmedel. Men de känns rätt och jag kommer ha användning av det. Jag har också större chans att få ett jobb efteråt. Visst kanske chansen inte är stor men Aah du fattar. jag har ju en grund utbildning lixom.
Men det finns en hake. Enligt vad jag har hört så får man äta upp fina bakverk och hittan å dittan, och jag kan inte motstå allt i världen. Jag är livrädd för att bli fet. Det är en av mina största fobier. Jag är redan ganska mullig,trots att jag faktiskt gått ner 4 kg sen jag kom hem från spanien. Jag gick upp tre där borta. haha

Isabell berättade att vi ligger tvåa på en lägenhet och jag har även jobbat ihop mina första sparpengar för spanien resan. Pengar är väldigt viktigt. viktigare än man kan tänka sig tror jag. Jag ska till spanien, jag ska flytta hemifrån , jag vill roa mig med mina kompisar. Och allt kostar pengar. Det kostar typ pengar att få ihop pengar, om inte annars så kostar det energi. haha

Och känslor.  Åter igen.. Känslor.. Mina känslor har nog också förändrats mycket nu inför sommaren. Men speciellt nu efter jag har varit i Spanien, och när vi slutat skolan. Allt har varit så känslo samt. Jag har lämnat kära vänner överallt . Nära som långt borta , .
Och Kärlek, Är de tänkt att kärlek ska vara förevigt? jag är en nybliven 16 åring. Allt börja kännas så tort , enformigt liv.. Lite spänning skulle sätta susen. Och hemligheter kanske börjar bli mer än hemligheter . Ord som inte borde komma ut kommer ut ändå , och det slutar med att allt blir fel. Det blir alltid fel .
Ord som inte ens har någon mening utan allt för att bra följa med, för att vara oskyldig, för att allt ska vara som det var,. för att kanske dölja vad vet jag?

Och att försöka le när man inte ska . Att blunda när man måste se. Vad tusiken snackar jag om ??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0