Regn

Vad är en sommar om det regnar hela tiden?
idag hade vi planerat en rundtur i Umeå, Centrum, Gammlia. Men de regna som fan ! Hela dagen, jätte kul!

Jag börja nästan känna mig lite som en svensk turist.. Det var himla kul att gå på västerbottens muséet. Intressant lixom.
allt var så sammansatt förr. Alltså alla hjälpte alla lixom.
Och husen för inte så länge sedan var skit stora och man hade ett helt rum för speciella tillfällen lixom.
Ett "fin rum" som användes bara då det var högtider, annars står det kallt och tomt som ett förråd. Och ett gästrum som är typ lika stort som mitt, där man tillbringar mest tid då gästerna är på besök.
Och i köket .. Där händer allt.
Nu kallställer vi inga speciella rum eller tillbringar större tid i ett speciellt.
Det är ganska kul hur mkt allt förrändrats =)



Som sagt så regnar det. Och det är jätte jobbigt, inte lika kul.

Fick nyss reda på att jag fått jobb. V 28 samma vecka som jag har annat jobb, blir alltså dubbelbokad. hur kul tror du det kändes? åååå jag blir så arg. jag är i starkt behov av det alltså!
och nu har det redan gått en bra bit av sommaren. Finns inte mkt jobb ledigt heller. Åååååh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0