Två dagar i Juni

Att det kan hända så mycket på två dagar.  Att man först inte kan lasta sin egen häst. Utan att man sen sumpar ett enkelt barnvaktsjobb.. För två.
sen att man försöker släppa allt med att ha roligt och följa planerna och göra åtminstonde en person glad.
Det blev tvärt om.
Det är ju som svårt att skriva ner vad som hänt, men vi tar och berättar dagens händelse som var lite av ett eget äventyr.
00.00 ville vi typ fara hem. Till Inas lägenhet som ligger väst på ersboda. det var jätte kallt och vi hade skjuts till en början, men de sket sig, så vi fick ragga skjuts på annan väg.
När vi väl kom till lägenheten ville lottie kolla bussarna för morgondagen en sista gång. Hennes Mamma hade nämligen sagt att det gick en buss klockan 9.00 tror jag det var. Och då visste jag att jag skulle hinna ner till stallet och göra färdigt innan två. Perfekt.
Men när Lottie då kollade i busstabellen, så gick inte dom bussarna. Bara en klockan 22.00 någonting. Och då hinner jag ju inte göra någonting om jag är hemma vid 23.00 någonting .
Så då vart allt skit. Men då kunde min Mamma hämta oss på Hippo dagen efter.. Vilket är gaaanska långt från där vi bor.
Dagen därpå tänkte vi då ta en lokalbuss till Centrum, och sen gå till hippo.
Men då gick de ingen lokalbuss... så vi gick från Väst på ersboda nästan hela vägen ner till hippo innan mamma var så arg så hon hämtade oss längst vägen..
vi gick i typ två timmar. konstant .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0