Droger och Tv serier

I morse satt jag och sov på Vakna med The Voice på kanal 5. 
En av gästerna skulle berätta om en komedi som handlade om någon sorts drog.
Det som slog mig va då de att på den senaste tiden har ju vääldigt mkt på tv börjat handla om droger och hittan och dittar, inte till de syftet att visa hur farligt de egentligen är. Utan i ett komiskt sammanhand.
Serien Weed handlar om en mamma som sälger Weed.. De flesta komedierna som är inspelade i USA innehåller någon sorts drog, och som sagt inte Alltid i dåligt sammanhang.
Självfallet skrattar man när man får se hur som tex hallusinerar i filmen TenesiusD eller hur nu något av dessa ord stavas =O
Inte undra på att ungdommar börja använda sig av mer och mer droger lixom.. =/

Jag har faktiskt sett EN film som var verklighetsbaserad och handlade om en tjej som fastnade och man fick verkligen se hur dåligt hon mådda och hur de påverkade hennes vardag och livsstil.
Saken är ju de att jag inte ens kommer ihåg var filmen heter =P haha, bra där lixom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0