Äventyr

Jaa jag kan ju faktiskt börja med en kort sammanfattning av hur lovet sett ut. Då de faktiskt  har hänt både det ena och de andra..
Fredag
Jag invigde lovet med en stor middag på Tre Kronor tsm med Malin för att sedan bege mig hem till henne i Vindeln. När vi väl kom till vindeln for vi till Ug för att kolla läget , Konstigt nog är de inte alls lika många människor där nu som de var då jag själv bruka hänga där. Nog för att de var några år sedan men så stora förändringar borde nästan ändå inte skett. Och sjäälvklart spelar man fotboll klocka nio som aalltid, det har alltid varit så och ser ut att förbli så.
Skönt att något är sig likt i alla fall.
Vi kom tillslut hem och gick och la oss runt tolv tiden =)
Lördag
Dagen började med att jag gick upp riiiktigt tidigt och jobbade,  de va lite taskigt att jag inte hann komma tillbaka innan bussen gick då jag hade sovit hos Malin.
Mamma kom och hämntade mig runt 7 tiden och jag stress jobbade för att hinna med bussen som gick tio från Bussstationen i Vindeln . Bussarna går såå dumma tider mellan umeå och Vindeln , och speciellt på helgerna.. Det är ett rackartyg alltså. När jag väl kom hem var jag såå trött, jag städa lite grann och runt två tiden tänkte jag ta mig en PowerNap men lyckades sova i ca 3 timmar istället.
Jag sitter då ensam med isabells galna kisse ..  som ser ut att gilla äppelsaft.



Jag,Sandra och Annie taggade då fest efter ett tag. Men då både jag och Sandra skulle köra nyktert fick vi tillslut fram ett 6pack 3.5or xD
Vi hittade då alltså fest på Haga hos en väldigt trevlig Tjej . Och vi fick se många nya ansikten , det är alltid kul med fest som sagt.
Kvällen vart då sitt egna äventyr de det tillslut vart klagomål och vi var tvungen att dra oss.  Vi skulle dra vidare på efterfest på Berghem, HA HA vilken efterfest . Jag och Sandra cyklade medans Annie,Jonas och Mattias skulle ta Taxi .Joo Tjeena med det . ingen taxi och ingen hemfärd  då jag hade på mig Annies nycklar , ojjojj, jag fick då cykla tillbaka från våran lilla fest som bestod av 4 pers xD
Allting slutade med att jag tog en promenad hem med Mattias och Jonas som sedan även sovde över pga ovädret.
Det va ju ändå trevligt att komma hem runt 3-4 tiden på natten =)
Söndag
Söndagen vart ju då väldigt lugn må jag säga , Sandra kom förbi en stund annars var jag bara hemma ,handlade lite och duscha =) Förberedde mig för någon dag i Vindeln sedan dårå
Måndag
Måndagen var ändå deppig till en början , då sedan mamma ringde och jagade ner mig på stan för vi skulle med hästen till Veterinären.

Väl hos vererinären var allt lugnt =) Sebbe markerade lite på ena bakbenet men de va inget att bry sig om sa hon , och han var knappt en grad fram så jag får nu börja riida igen =D Måste dock ganska självklart börja lugnt , han ska skrittas i en kvart i en vecka , sedan utöka tiden under tre veckor. Om han inte markerer på något sätt får jag börja smyga igång honom med trav och galopp =)

Problemet är ju lite dåra, Vem vill skritta min häst medans jag är borta??
Väl mot eftermiddagen for jag på en HoppKlinic med Sylve söderstrand och Lotta någonting om jag ens gav sylve rätt efternamn xD
Kändes ganska roligt att höra deras röst igen och de kändes heelt otroligt att jag faktiskt har tränat för han en gång =O
Men kul vare, jag lärde mig ändå mkt, eller lärde och lärde man fick sig några tankeställare som jag tyckte vart riktigt värda.
Nu vet jag även hur jag ska börja arbeta med Sebbe igen =) Det är ju som sagt var alltid positivt
Tisdag
Efter måndagens rutt sov jag hos Malin igen . Tisdagen bestod mest av en frukost och en promenad till Stallet.

de snööööade !


riktigt myxket faktiskt ! =O
Jag halkade då två tre ggr , men jag flög inte omkull =D haha.
Sjääälvklart är jag peppad på att äntligen få rida igen, nog för ett de va 15 min men känslan skulle blu underbar. Joo Som sagt den SKulle BLI.. Men så långt tog vi oss inte.
När jag stressat i staller som vanligt, tagit fram alla saker så rumde Sebbe ur hagen när jag skulle hämta honom. Det tog då ca 15 min att få tag på han och när jag väl lyckades med det så hade han trampat in grimskafftet mellan hans hov och skon... fråga inte hur men där satt den.
Tack snälla er för hjälpen som höll i Sebbe medans jag med heeela min tyngd drog ut den.. Det följde ju inte alls mina planer så jag hann inte rida innan bussen hem gick... Jag hann ändå inte utan Isabell var tvungen att komma och hämta mig,, piiinsamt , JA
Något nästan lite mer pinsamt var att jag faktiskt hade råkat ta feel skor från Malin då jag och hennes mamma har likadana =/

Men äventyret en Tisdag är inte slut här inte ! =O
När isabell plötsligt kommer på att fara tillbaka till Tobbah vid tio tiden vill sjäälvklart inte jag vara ensam hemma. Mattso bjöd hem mig och i all stress glömmer jag både NYCKELN och MOBILEN inne i lägenheten...
Onsdag Allt slutade med att jag var tvungen att sova hos min kusin och fick ringa vaktmästarn dagen efter för att be han komma och låsa upp...
När jag kommer in i lägenheten skriiiiker de Städa åt mig höööögt och klart.
Och för att nämna något meer positivt så har jag nu fått upp mina hyllor =) Det vart då en över.... Men jag kommer nog på något att göra av den.

Nu väntar jag på Isabell och Mamma som är och handlar och jag sitter i rummet ensam med Gazza.
Jag kan ju faktiskt säga att jag lärt mig det ena och de andra. Stress löser faktiskt ingenting och man lär sig av sina misstag, inte bara det utan man blir bara klokare .. Faktiskt .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0