En ljusare timme

Hur gör man för att bli på bättre humör när klockan är 19.22 och det är för sent för en kaka?
Man steker ett ägg, tar en macka me extra smör och gör en avakado röra..



Mat, är nog de största beroendet som jag kan tänka mig just nu . Och det är hemskt att de kontrollerar en så mycket.
Tröstätande tex. Man är ute efter serotoni kicken som finns i allt fett och sött!
En lösningen på den kan ju vara att istället ta en 20 min rask promenad då blodcirkulationen kommer igång och du får en seotoni kick gratis utan att behöva äta. Men hur lätt är det när man är fast?
Och börjar gråta och skriker och slåss och fäktas och sliter sönder en själv innifrån och oroar sig över hur man ska klara dagen och heela tiden tänker på hur man egentligen ser ut och vad man ska göra för att undvika mat och goda saker då man ungås med människor som inte alls verkar ha ett probem? !


Jag blir upprörd ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0