Kärlek är beroende framkallande

Jag fattar inte så mkt inspiration en tjej kompis till mig gett mig då jag spenderade en hel kväll ute i hennes stuga pga pojktrubbel,
Jag vill bara säga att inget av det jag skriver behöver ha något med just Henne och det vi pratade om att göra, utan bara tankar som kommit upp och är värd att tänka och disskutera om. Tycker det är lite lustigt.
Tjejer behöver verkligen varandra ( jag har faktiskt ganska svårt för andra tjejer, vänner är ju en annan sak men anyway)
VI behöver varandra. Då vi har mkt känslor att klara av att hantera och ibland behöver man bara få göra något som bara att prata om allt utan en killer närvaro lixom hahahah sjuuukt.

Det är ju faktiskt lite så att jag tror att kärleken är beroende framkalland, Det har jag faktiskt egna erfarenheter av , och beroende är faktiskt en kärleksdödare =P Man får som känna sig hel med personen i fråga ,  Det kan låta vackert, Men tillslut så kommer personen behöva den andre för att må bra så blir det ett beroende. Då man inte är förälskad i personen, utan i det personen ger en, det kan lixom vara vad som helst. Om jag får chansa tror jag en stor följd av sånt här leder till svartsjuka då man blir rädd att personen " man inte klarar sig utan"  kanske lägger uppmärkamheten på någon annan och man börjar automatiskt lägga mer press på sin partner och kanske tillome sig själv , det leder till bråk , och vem vill ha bråk? Och något ännu viktigare. Du kommer alltid klara dig vad som än händer kommer det vara svårt, men ur synen från en 17 åring till en annan så.. alltså TAMMEFAAN ! man är ung . Man klarar sig .DU klara dig .Och vem som helst. Jag lovar man är stark nog att klara det tragiska kärleken drar med sig. ( om annars finns alltid girlsen )

Fast det är ju lite så att kärleken också en bit av de största skydd vi har! I kärlek finns trots inget negativt (det är vi själva som skapar det dramat ). Kärleken är ändå de största av allt och så länge man ger kärlek får man kärlek tillbaka, så tammefan våga ta lite djupa andetag och känn de inom dig.
Ojojoj vad dubbelmoral jag skriver om egentligen , men det är så sjukt mkt tokigheter som kommit upp under de senaste dagarna. Något ganska roligt jag läste på internet var att förälskelser kan skapa samma reaktion som stress.
Lite senare träffade jag av lite info om att förälskelser faktiskt kan ge samma reaktioner i kroppen som deppresion.
Du har säkert varit kär och deppad på samma gång, tyckte det va lite roligt ändå =)

Något annat som är en viktig tanke men också något fruktansvärt och knöligt är vänskapen och kärleken.
Låt aldrig någon stå i vägen för det du håller kärt. Man måste våga vara egoistisk och en bra och sann vän skulle ändå förstå. kärlek och känslor allmänt är inget man rår för. Man kan inte kontrollera det.
och för att jag inte orka skriva mer så lärde jag mig några nya tips som jag tänker skicka vidare till allihopa :

Be aldrig din kompis dumpa sin pojk/flickvän det kan faktiskt leda till att man kapar banden mellan varandra. Och det är bara personen själv i fråga som kan göra något åt situationen. Ge aldrig tips eller säg vad som ska göra utan låt personen i fråga själv få inse vad hon kan göra eller vad det är som pågår.
Ben and jerrys, Film och en tidning är en perfekt räddning om det knivar sig någon gång.
fast det bästa av allt är högläsning ur boken Dumpa honom . Prio nr 1 .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0