Working six to ten

Kan passa på att berätta om min praktik, Är då och bakar på Nybro konditori på Teg. Börja halv sju på morgonen vilket innebär att det blir en tidig morgon kl 5 jag måste upp för att hinna med bussen. De övriga bagarna börjar 3-4 på morgonen.

Det börja äntligen kännas som att jag kmr in mer och får rutiner och så vilket är jätte skönt. Jag fick vara ledig i fredags och jobbade då istället på Lördagen, började kl 06.00 och jobbade till halv elva ungefär.
Jag tycker faktiskt det är kul , lixom jag tänker verkligen ta varenda chans på praktiken. Och jag fick ett plus i kanten ;)

Det var då mkt farsdag tårtor som sku bakas. Bara roligt.
Nää vet inte mkt mer vad jag ska säga egentligen , har som Bloggtorka nu för tiden.

Prövade att baka wienerbröd i fredags för att dryga ut tiden. Jag lyckades då inte alls bra. Så tipset är att inte baka bakelser elr gosaker med fullkornsmjöl (hade inget annat hemma) =)

I torsdags vare då 50 chokladbollar som skulle rullas.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0