Skolan som den ser ut idag.

Måste säga att skolan idag är heeelt full!
Igår var tex  första gången jag faktiskt fick lov att tränga mig genom korredoren för att ta mig fram till cafeterian , där de var FULLT med folk, och majoriteten var 1or. JA, det är fruktansvärt många 93:or på just östra nu. Och källor säger att det är så även på draggen ;)
Det är klart att det är jätte kul att så många vill gå på just östra, men det finns en fråga om beteende som jag märkt på idag då vi hade våran så kallade "Fadderdag" då tvåorna och ettorna ska göra något tsm och lära känna varandra. 
Tyckte dom flesta bara grupperade sig och var stöddiga så vad är det dom egentligen håller på med?. Det är ju faktiskt ett stort steg mellan högstadiet och gymnaset tyck jah? Det är många andra människor och en helt annan miljö. Eget ansvar och ett helt annat sätt att gå i skola på. Är det möjligtvis så att våra nya ettor faktiskt inte riktigt vet hur som ska bete sig?
Kanske kan förklara lite mer i ex med vad jag menar med att jag inte förstår hur dom beteer sig :
Vi skulle som sagt var bara pizza tsm och det var en tjej i min grupp som kom ut ur omklädningsrummet och jag hörde henne ropa " men där är ju hon  ! "
Jag antog som sagt var att det var Jag  , eftersom det bara var jag som var där tsm me två andra killar i min klass..
När jag då vände mig om så flamsa hon runt och skratta och hade sig?
En annan tjej hade härmat en tvåa som ropa på en kompis och typ hånade henne lite, haha tokigt att de vart ett stort drama av det senare också.

Man kanske kan dömma dom och säga att dom är dryga och tror att dom är något men egentligen gör dom bara bort sig?
Men man får inte dra alla över samma kant och vi kanske var likadana när vi började ettan?
Men varför i all världens namn stör vi oss så mkt på dom i så fall? Dom är för de första ÖVERALLT och ibland är dom sjuukt dryga. Bara av att lyssna på ? Nää jag orkar verkligen inte.

Förhoppningsvis borde allt det hära släppa, elr? Det kanske tar länge tid för dagens ungdommar att växa upp och börja ta ansvar för sina handlingar och få lite livskunskaper allmänt bara? För det finns ju folk i min egen ålder och uppåt som är minst lika omogna, om kanske inte värre?
Jag vet inte riktigt vad jag ska dra för slutsatser av det här



" alla tror dom är något, fast dom är ingenting, dom är helt hjärndöa och hänger alltid i små grupper och letar bekräftelse som dom aldrig får och aldrig kommer få. När dom blir äldre vill dom vara brats, och det lyckas dom inte ens med.... " 
/PETER


xD


Kommentarer
Postat av: maddiiish

bra skrivet natta :) riiktigt bra faktikst!

2009-09-02 @ 21:56:06
URL: http://maddiish.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha det stod i tidningen att det var många barn som födder 93, kanske därför det är "överbefolkat" ;)

2009-09-07 @ 19:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0